Σκοπός και Στόχος του Βρεφικού - Παιδικού σταθμού

banner image
 
ΒΡΕΦΙΚΟ ΤΜΗΜΑ (από 1 έως 2 έτων) – ΠΑΙΔΙΚΟ ΤΜΗΜΑ (από 2 έως 3 ετών )

Μετά την ηλικία του 1 έτους το παιδί περνάει σε μια χρονική περίοδο που του συμβαίνουν πολλά πρωτόγνωρα γεγονότα.  Αρχίζει να περπατά και να θέλει να ανακαλύψει τα πάντα.

Αρχίζει να μιλά, ρωτάει για όλα και τα δοκιμάζει όλα χωρίς να γνωρίζει του κινδύνους που ίσως κρύβουν οι “περιέργειές” του.
Έχει όμως πολλές συνήθειες από το χτες που αυτές όχι μόνο το εξυπηρετούν αλλά δεν θέλει και να τις αποχωριστεί, όπως λ.χ. την πιπίλα του, το μπιμπερό του, την πάνα του.

Όλα αυτά πρέπει να ελεγχτούν, ώστε να μπορέσει να τα διαχειριστεί με αποτελεσματικότητα και το σπουδαιότερο να περάσει από τη φάση του "ΕΓΩ" σταδιακά στην αντίληψη του "ΕΜΕΙΣ" με ότι αυτό θα  σηματοδοτεί την κοινωνικοποίηση του.
Ακούει λέξεις, αλλά αγνοεί το περιεχόμενό τους.
Δεν έχει μάθει να μοιράζεται, τα θέλει όλα δικά του και τα διεκδικεί.
Είναι λοιπόν η στιγμή που πρέπει να αρχίζει να κατανοεί βασικά πράγματα και να ανταποκρίνεται ανάλογα, όπως:

  Να μοιράζεται τα ίδια αντικείμενα με κάποιον άλλο (διαδική σχέση)
  Να ολοκληρώσει τον έλεγχο των σφικτήρων ανώδυνα
 Να μαθαίνει την σωστή χρήση των αντικειμένων που έχει γύρω του
  Να ανταποκρίνεται σε απλά καθημερινά μηνύματα
 Να αρχίσει να αυτοεξυπηρετείται σε βασικές του ανάγκες
 Να χαίρεται το παιχνίδι με τα άλλα παιδιά
Όλα αυτά οι έμπειροι παιδαγωγοί- βρεφονηπιαγωγοί μας, τα γνωρίζουν και τα εφαρμόζουν καθημερινά μέσα από το εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα που χτίζουν αφού γνωρίσουν τις "προσωπικότητες" που θα έχουν στην ευθύνη τους.



ΠΡΟ-ΠΡΟΝΗΠΙΑ (από 3 - 4 χρονών)
Στην ηλικία των 3-4 αν το παιδί δεν έχει προηγούμενη εμπειρία σε Παιδικό Σταθμό θα πρέπει να του δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος και η ανάλογη φροντίδα , ώστε να γίνει ο απογαλακτισμός και η προσαρμογή στο νέο περιβάλλον χωρίς τραυματικές εμπειρίες.

Αν όμως συνεχίζει από το Μεταβρεφικό, σημαίνει ότι τώρα είναι καιρός να αναπτύξει τις χωροχρονικές έννοιες, να γνωρίσει περισσότερο τον εαυτό του , να αναπτύξει τον προφορικό λόγο, την υπομονή, τη συγκέντρωσή της προσοχής του σε ότι το ενδιαφέρει φτιάχνοντας θετική σχέση με το κάθισμα, τη συνεργασία του με τα άλλα παιδιά, την οργάνωσή του, τις δεξιότητές του, τις πρωτοβουλίες που θα πρέπει να παίρνει μέσα στην ομάδα, και πολλά άλλα που πρέπει να κωδικοποιήσει παίρνοντας εμπειρίες σε βάση του “κάνω και μαθαίνω”.


H Παιδαγωγός πρέπει να του δίνει χώρο, ώστε να παίρνει το παιδί πρωτοβουλίες ως μέλος της ομάδας αποδεχόμενο τους κανόνες –όρια που έχει αποφασίσει ενώ η ίδια θα το χειρίζεται με την “μαιευτική μέθοδο” στις οποίες απορίες εκφράζει αυτό.

Η κίνησή του πρέπει να γίνει περισσότερο οργανωμένη, οι σχέσεις αλληλεγγύης, συντροφικότητας και συνεργασίας με τα άλλα παιδιά της ομάδας πρέπει αφού γίνουν κατανοητές να εξελίσσονται καθημερινά ώστε να μπορεί να εκφράζει τις απορίες του με ερωτήσεις που θα το βοηθούν να κατανοεί τον κόσμο που θέλει να διαχειριστεί και να κατακτήσει.